Matematyczna Przygoda: Figuraki rozrabiaki :)

6 kwietnia 2020

 

Chcieliby艣my zaprosi膰 do wsp贸lnej zabawy dzieci w wieku 4-6 lat i ich rodzic贸w. Rozw贸j matematyczny dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym jest kluczowy, co wi臋cej dzieci wykazuj膮 ogromne zainteresowanie matematyk膮 i ch臋tnie bior膮 udzia艂 w zabawach zwi膮zanych z liczbami, figurami, pieni臋dzmi, wzorami, itd
W tym po艣cie prezentujemy Wam kilka zabaw, kt贸re 艣mia艂o mo偶na wykona膰 w domu plus konkurs:)
Do pierwszego zestawu 膰wicze艅, b臋d膮 potrzebne wyci臋te figury geometryczne, kt贸re mo偶na wyci膮膰 z kolorowego papieru, bloku, gazety 鈥
Zalecamy, aby dzieci samodzielnie pr贸bowa艂y wyci膮膰 figury.
Zestaw figur geometrycznych powinien zawiera膰 po kilka sztuk r贸偶nych rozmiar贸w:
  • kwadrat贸w,
  • prostok膮t贸w,
  • tr贸jk膮t贸w,
  • k贸艂,
  • trapez贸w,
  • romb贸w,
  • r贸wnoleg艂obok贸w,
  • deltoid贸w,
  • pi臋ciok膮t贸w,
  • sze艣ciok膮t贸w,
  • o艣miok膮t贸w.

 

膯wiczenie 1 : Co to za figura?
Rodzic pokazuje dziecku figury, prosi o podanie ich nazwy, o pokazanie i policzenie bok贸w. Dla urozmaicenia figury mo偶na wyci膮ga膰 z tajemniczego worka lub pude艂ka. Je偶eli dziecko nie zna nazwy lub jej nie pami臋ta, rodzic wypowiada j膮 g艂o艣no mi艂ym g艂osem. Nie oczekuje, 偶e dziecko zapami臋ta wszystkie nazwy. Prosz臋 potraktowa膰 to jako ciekawostk臋 i oswajanie z nazwami figur.
膯wiczenie 2: Co to za kszta艂t?
Rodzic kre艣li w powietrzu wybrany kszta艂t figury, prosi dziecko, aby odgad艂o jej nazw臋. Nast臋pnie zamieniamy si臋 rolami: dziecko pokazuje paluszkiem kszta艂t, a rodzic odgaduje nazw臋 figury. Jest to zabawa 鈥 zgadywanka.
膯wiczenie 3: W poszukiwaniu kszta艂t贸w w domu.
Rodzic wraz z dzieckiem poszukuje figur w domu. Wsp贸lnie odnajduj膮 kszta艂ty figur w kuchni, 艂azience salonie, w pokoju. Dziecko mo偶e r贸wnie偶 narysowa膰 znalezione przedmioty i zaznaczy膰 na nich wraz z rodzicem zauwa偶on膮 figur臋.
膯wiczenie 4: Zgadnij co to za figura 鈥 鈥瀌rapkanie po pleckach鈥.
Rodzic rysuje dziecku na plecach figur臋, zadaniem dziecka jest odgadni臋cie jej nazwy. Po kilku przyk艂adach nast臋puje zamiana r贸l, tym razem dziecko rysuje rodzicowi kszta艂t na plecach, a rodzic pr贸buje odgadn膮膰 jaki to kszta艂t.
Wszystko powinno odbywa膰 si臋 w mi艂ej, spokojnej atmosferze, kt贸rej towarzyszy spok贸j, u艣miech i brak oczekiwa艅. Pozw贸lmy dzieciom rozwija膰 si臋 w ich w艂asnym tempie. Nie oceniajmy. Nie wymagajmy.
膯wiczenie 5: Geometryczny 艣wiat.
Zadanie polega na wyci臋ciu np. z kolorowego papieru figur geometrycznych i stworzeniu z nich geometrycznego obrazka (tematyka dowolna).
Na kartce A4 lub A3, dzieci uk艂adaj膮 figury. Po stworzeniu obrazka, rodzic pyta dziecko co obrazek przedstawia, pyta o nazwy wykorzystanych figur (ewentualnie przypomina ich nazwy).
Dzieci przyklejaj膮 figury do kartki, mo偶na zrobi膰 zdj臋cie i wys艂a膰 je do nas. Ka偶d膮 nades艂an膮 prac臋 z przyjemno艣ci膮 opublikujemy na blogu:)
Gotowe, sfotografowane prace, prosimy przes艂a膰 na adres: biuro@edukacjaezo.pl
Wskaz贸wki dla rodzic贸w:

 

Brak po艣piechu
Poczekaj na odpowied藕
Staraj si臋 nie udziela膰 za dziecko odpowiedzi, b膮d藕 cierpliwyJ

 

A oto nades艂ane do tej pory prace:) Gratulujemy wszystkim dzieciom pi臋knie wykonanych prac! Jeste艣my pod wra偶eniem:)

 

 

BRAWO!!!!!

Kotek EZO jest zachwycony:)

My r贸wnie偶!

 

漏 Copyright 2023. All Rights Reserved. - Polityka prywatno艣ci